Categorie I

Dit VVV-kantoor, ingedeeld in categorie I, behoort tot het netwerk Offices de Tourisme de France ® en zet zich in voor

Het toeristenbureau verplicht zich tot

  • U een gemakkelijk toegankelijke receptie en informatieruimte bieden
  • U uw procedures vergemakkelijken
  • U meubilair bieden om op te zitten
  • U gratis informatie bieden over het plaatselijke toeristische aanbod
  • De openingstijden in ten minste twee vreemde talen weergeven en uitzenden

 

  • U gratis toegang bieden tot wifi
  • Ten minste 305 dagen per jaar geopend zijn, inclusief zaterdag en zondag tijdens toeristische of amusementsperioden
  • Uw brieven het hele jaar door beantwoorden
  • Een permanente receptiedienst aanbieden met personeel dat ten minste twee vreemde talen spreekt
  • Toeristische kaarten aanbieden, kaarten en toeristische gidsen op papier
  • Geef toegang tot de speciale drietalige website die is aangepast voor raadpleging via boordmedia
  • Verspreid de toeristische informatie ook op papier en vertaald in ten minste twee vreemde talen
    • over alle geclassificeerde toeristische accommodaties met ten minste de naam van het etablissement, postadres, e-mailadres, website-adres, telefoonnummer, classificatieniveau
    • monumenten en culturele, natuurlijke of recreatieve toeristische locaties, waaronder eventueel een indicatie van gebruikerstarieven, perioden en tijden waarop ze open zijn voor het publiek, de website en contactgegevens per telefoon en post
    • evenementen en activiteiten
    • telefoonnummers voor noodgevallen

     

    • De toeristische informatie jaarlijks bijwerken
    • Telefoonnummers voor noodgevallen buiten plaatsen
    • Alle gekwalificeerde aanbiedingen in het werkgebied presenteren voor alle klanten
    • De beschikbaarheid van geclassificeerde accommodaties raadplegen over de beschikbaarheid van geclassificeerde accommodatie
    • Behandelen van uw klachten en meten van uw tevredenheid
    • Verlenen van een toeristische informatiedienst waarin nieuwe informatie- en communicatietechnologieën zijn geïntegreerd (sociale netwerken, mobiele telefonie, geolokalisatie..)
    • Voldoe aan de vereisten van het. “Kwaliteit Toerisme” merk
    • Bied een toeristisch adviseur
    • Garandeer de betrouwbaarheid en actualiteit van informatie over het lokale toeristische aanbod

    .

Sluiten